Sapa

1 augustus 2014 - Sapa, Verenigde Staten

Nadat de chauffeur ons had afgezet bij het station, stond er een interessante reis op ons te wachten. We liepen een donker station op (station was het niet echt te noemen, eerder rails met veel kiezelstenen). In eerste instantie zagen we alleen maar veewagons, maar het bleek reuze mee te vallen! Nog even zoeken in welke wagon wij sliepen. Gevonden! Eenmaal binnen kwamen we twee bekende Hollanders tegen! Gezellig! De bedden zagen er prima uit. Tijdens onze "filmopnames" (hangen uit de trein met de gopro) moesten we oppassen dat we niet geraakt werden door bomen of huizen op 5 cm afstand. Vandaar dat de conducteur al spoedig aangesneld kwam om het raam dicht te smijten. Prettige nacht gehad.
Eenmaal aangekomen bij ons hotel in Sapa bleek al snel dat we onze wandelschoenen aan mochten doen, om een flinke wandeling te maken naar Catcat. Leuke groep, super mooie omgeving en het belangrijkste: zon!!!! Onze tourguide liet ons fantastische plaatjes zien. Het leek net alsof we door een reisgids aan het bladeren waren. Trouwens, er werd ons aangeraden om stevige wandelschoenen aan te trekken. We twijfelde al of onze all stars geschikt waren. Totdat Lulu (tourguide) op haar teenslippers kwam aankakken. Nou dan zal die wandeling ook wel meevallen #not. Bij een waterval hebben we een duik genomen in het koele water. Ook hebben we kennis gemaakt met de lokale stammen en het speciale bamboedrankje.
Kortom: Sapa is great.
Tot zover vanuit Sapa

Wistjedatjes:
-Leanne gaat niet meer achterin de bus zitten. Na 4 minuten was ze al wagenziek. Of kwam het door de penetrante lucht van de Koreaan voor ons?
- de vrouwen van de lokale stammen standaard een kam in hun haar hebben geknoopt. Zo zit hun altijd goed.
- het dorpje Catcat genoemd is naar de Fransen die tijdens de bezetting elektriciteit hebben gecreëerd door de watervallen te gebruiken. Waterval is in het Frans cascade, vandaar Catcat. Dat is waterval in het Vietnamees.
- de toeters van vrachtwagens erg hard zijn.

1. Greet:
    1 augustus 2014
    Dag lieve globetrotters,
    Wat fantastisch al die verhalen. Ik vind jullie cool om zo'n reis te maken. Geniet ervan en zorg goed voor jezelf. De schepping van onze Heer is wonderschoon! Daar mogen jullie nu van meegenieten. Ik denk dat de voorzieningen in het land andere zijn dan in Nederland. Ik wens jullie een fijne reis en wees een zegen voor de mensen die je mag ontmoeten op deze reis. Ga met God en Hij zal met je zijn.
    Big hug van tante Greet