Mekong delta dag 2

24 augustus 2014

Een nacht in een bamboehut met vlooien slapen kunnen we ook weer afvinken. Na een lekker ontbijtje te hebben gegeten stond er een kano met motor op ons te wachten. Eerst hebben we een bezoekje gebracht aan een lokale markt. Het was de normaalste zaak van de wereld om levende gevilde kikkers, slangen en aan elkaar gebonden eenden te kopen. Misschien dat er om die reden geen toerist te vinden was. Vervolgens zijn we naar de floating markt gegaan. Hier verkopen locals op de Mekong rivier allerei soorten groenten en fruit. Gelukkig kon je de meest bizarre producten alleen aan land kopen. Wij hebben op een boot met meer dan 2000 ananassen wat fruit gekocht. Rara, wat hebben we gekocht?
Om de Mekong af te sluiten hebben we nog een bezoekje gebracht aan een rijstfabriek. Hier werd goed de product van noodles en rijst uitgelegd. Tevens was er de mogelijkheid om gebarbecuede kikker en rat te eten. We mogen dan wel heel avontuurlijk zijn en graag dingen van onze to do list afvinken, maar dit stond niet op ons lijstje. Rond etenstijd na voor ons gevoel 100 uur in de bus te hebben gezeten, zijn we weer in Saigon aangekomen. Na wat lokale noodles te hebben gegeten kunnen we de Mekong ook afvinken. Het einde van onze reis begint nu wel heel dichtbij te komen...

Wistjedatjes:
- Noodles gemaakt worden van rijstpapier
- Dat er veel waterplanten in de Mekong groeien
- Er ook kokosnoten in het water groeien