Dag 3 Hanoi

1 augustus 2014 - Hanoi, Vietnam

Gisteren hadden we onze laatste dag in Hanoi. We zouden om 10 uur ontbeten moeten hebben en uit gecheckt zijn. Om 11 uur schrok Geraldine wakker van de schoonmaker. Oepsie... Snel de spullen pakken. Ohnee, dat ging natuurlijk niet aangezien Leanne de kluis had gemolesteerd en al haar belangrijke spullen erin zaten. Mister handyman (zo zag hij er wel uit) kon ons vast wel helpen. What problem? The key is broken... aha, daar wist hij wel raad mee. Ja hoor! Boven onze verwachting in, was de kluis in 20 min open. Top! Ook nog eens een goede reden om te laat uit gecheckt te zijn :)
Op naar de markt. Wel een andere dan we in Nederland gewend zijn. Schildpadden te koop, paling, inktvissen, honderden mussen in een kleine kooi (wij lief vragen aan de verkoper: pets? No... to eat, jammie) Daarnaast een poes in een kooi. Met een Wiscas reclame! Pet? No just to eat... oh oke. Snel doorgelopen en een heerlijke delicatesse uitgeprobeerd. Een soort vrucht wat lijkt op een oog. Smaakte wel heel lekker :) verder een beetje de toerist uitgehangen en samen meer scooterervaring opgedaan. Met een chaffeur en wij alle twee achterop gaat het ook prima, lekker goedkoop ;)
's avonds de trein richting Sapa. We zijn benieuwd hoe dat zal zijn :)!! Tot zover vanuit het treinstation Hanoi.

Wistjedatje:
- de Vietnameze studenten Engels leren dmv de toeristen. Ze vragen: are you free? Zo hopen ze een tijdje met je te kunnen kletsen. Van Leanne leren ze dan mooi het steenkolen Engels ;) Ook best knap om dat te kunnen als Vietnamees!