Nha Trang dag 2

17 augustus 2014 - Nha Trang, Vietnam

Aangezien we allebei niet heel enthousiast zijn over de stad Nha Trang hebben we maar een scootertje gehuurd om een dagje te touren. Nha Trang is een nieuwe stad, veel hotels, hoge gebouwen en het strand ligt pal langs de weg. In het boekje hadden we een aantal mooie plekjes gezien waar we langs wilden, waaronder Jungle Beach. Dit ligt 40km ten Noorden van Nha Trang, ondanks dat de scooter 80km per uur haalt is dat toch best ver. De diepe gaten in de weg hielpen ook niet echt mee en we deden er daarom ook gewoon 2 uur over. Maar het was zeker de moeite waard. Geen toeristen, zwembad en een super mooi ongerept strand. Heel de dag hebben we maar 4 toeristen gezien. We dachten good prepared te zijn en wilde voor het donker terug in het hostel zijn. Helaas is dat niet gelukt en hebben we goed onze motorskills kunnen oefenen. Tevens hebben we onze creatieve hersencellen mogen gebruiken. We reden namelijk op een erg drukke weg en ons licht was kapot. Oplossing, knipperlicht gewoon aan laten staan zo kan iedereen ons zien. Helaas maakte het zo'n pokke herrie dat we het al snel zat waren. Eenmaal in ons hostel aangekomen stond er een verrassing op ons te wachten. Onze kamer is omgetoverd tot een zwembad. Oorzaak, airco die kapot is en er nu een waterval uitstroomt. Vandaar dat we voor ons laatste nachtje nog even mochten verhuizen naar een andere kamer. Hierdoor wel een gezellige avond gehad met een Nederlands meisje die ook op die kamer sliep.

Tot de volgende keer,
Leanne & Géraldine