Dalat dag 1

17 augustus 2014 - Da Lat, Vietnam

De vraag: whats is next is beantwoord, een busreis. Doordat de bus veelste vroeg was was het nog aardig haasten. Na een wat minder leuke busreis zijn we rond een uurtje of 1 in Da Lat aangekomen. Om wat energie te kunnen scoren zijn we bij een van de beste bakkers in Vietnam wezen lunchen. Gelukkig konden we ons daar lang genoeg vermaken en hadden ze genoeg lekkere dingetjes om te eten. Sinds we binnen waren gestapt was het namelijk begonnen met regen, je wilt niet weten hoe hard. Gelukkig hebben we niks te klagen, we zitten in het regenseizoen en dit is pas de eerste dag dat we regen hebben. Wie had dat aan het begin van onze vakantie gedacht? Zoals onze Nederlandse roomie ons had aanbevolen hebben we twee nachtjes bij het Family Hostel Dalat geboekt. We werden geweldig ontvangen "welcome to our family" was het eerste wat ze zeiden. We kregen gelijk een dikke knuffel en een lekker theetje stond op ons te wachten. We sliepen op zolder waar zo'n 20 andere matrassen lagen met daar tussen 5 centimeter. Het hostel is van drie Vietnameze zussen en het zijn hele leuke meiden. Heel sociaal, elke avond gezamenlijk eten en eventueel het dorp in. Wij zijn met z'n alle springrolls wezen maken en daarna naar de Karaokebar. De Karaokebar had allemaal kleine Vip zaaltjes en wij hadden dus ook onze eigen kamer. Stiekem hadden we het wel leuk gevonden als we tussen de Vietnamezen zaten en daar mee mochten zingen.

Groetjes vanuit een mega gezellig hostel,
Leanne & Géraldine

Wistjedatjes:
- We allemaal kleine jeukbeultjes hebben
- er voor het hostel wel 50 paar schoenen stonden, je mag namelijk niet met je schoenen naar binnen.