Halongbay dag 3

8 augustus 2014 - Hue, Vietnam

Na heel chill te zijn wakker geworden met zeegeluid op de achtergrond was het vandaag een dag van veel reizen. Boot naar Cat Ba, bus, boot naar Halong bay city, bus naar Hanoi en vervolgens de nachttrein naar Hué. We hebben een erg leuke tijd gehad in Halong bay met leuke mensen, wie weet komen we een aantal mensen nog tegen tijdens onze reis. Nachttrein was een culturele ervaring. Voordat we überhaupt in de trein zaten wilden 2 mannetjes zogenaamd ons treinkaartje hebben en "helpen". We hadden eerder een waarschuwing in ons boekje gelezen dat je moet opletten, want ze gaan er dan met je treinkaartje vandoor. Eenmaal in de trein zaten we met allemaal vietnamezen, Leanne heeft de kindjes blij gemaakt met wat snoepjes. Tactiek heeft geholpen, kinderen heel de treinreis stil geweest en 14 uur lang kunnen slapen.

Groetjes vanuit de nachttrein naar Hué!

Wistjedatjes:
- tijdens de treinreis richting Hué de Noord- Zuidgrens van Vietnam hebben gepasseerd
- Smalste gedeelte van Vietnam maar 50km breed is
- 15 augustus is een herfstfestival, jongeren rennen in kostuums over straat.
- we ons nu echt backpackers voelen.
- heerlijk Europees gegeten (pizza), rijst kwam even onze oren uit.
- we nu in een zespersoons coupé lagen en dat Leanne met haar neus bijna het plafond aanraakte als ze lag.