Hue dag 1

10 augustus 2014 - Hue, Vietnam

Wanneer we onze backpacks open doen, komt er toch wel een 'speciale' geur vanaf. Misschien zijn we ons toch te veel backpackers gaan voelen en is het tijd om een wasje te draaien. Om de fietsvakantie van afgelopen jaar niet te vergeten hebben we twee moderne fietsen gehuurd (uit het jaar 0) om de Citadel van Hué te verkennen. Een fietsbroek had wel goed van pas kunnen zijn, Citadel was verder fietsen dan we dachten en het zadel was lichtelijk hard. Conclusie van de dag: misschien zijn we nog iets te jong om van kunst te houden. 'S avonds in een leuk Europees restaurantje gegeten, met erg vriendelijk personeel. Wat erg leuk is in Hué is dat je in heel veel restaurantjes het spelletje Jenga kunt spelen. Wij moeten dat natuurlijk ook op de meest kleine en scheve tafeltjes spelen en wanneer je pech hebt vallen de stenen in je biertje. Dit vinden de Vietnamezen heel interessant en binnen no time kijken alle mensen stiekem mee.

Wistjedatjes:
- Mensen in Vietnam zo klein zijn dat je de fietsen niet op onze lengte kunt afstellen en dus met je knieen tegen het stuur zit.
- Vietnamezen lachen, wanneer ze niet waten hoe ze moeten reageren en onzeker zijn
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl