Eerste dag Ha Noi

29 juli 2014 - Hoan Kiem District, Vietnam

Terwijl we dit schrijven, genieten we van een mooi uitzicht op het halong kiem meer. Het is vandaag een dag met weinig slaap een heel veel nieuwe indrukken. Zo heeft Leanne vandaag persoonlijk kennis gemaakt met een kakkerlak, ze twijfelt nog of dit haar favoriete dier is of niet. Misschien wel iets om mee naar Nederland te nemen gelijk een nieuw vriendje voor de hond Paint. Daarnaast hebben we al veel vrienden gemaakt, naast onze zure matten vrienden zijn er mensen die graag met ons op de foto willen, lift geven met hun tuc-tuc of een dame die ons bijna omver stoot met haar zelf gemaakt weegschaal van ananassen om haar nek. We zijn in ieder geval erg sociaal bezig. Overigens hebben we kennis gemaakt met het lokale eten, zolang je de kippenkoppen vermijdt, hebben de vietnamezen een goede smaak!! Een schoon restaurant kennen ze niet, je tafeltje is van plastic en zo'n 30cm hoog. Je moet oppassen dat je slippers niet vol lopen met voedselresten. Vandaar dat de ratten 's avonds ook een bezoekje wagen. Verder zijn de cafetjes ook heel cool: every hour = happy hour.

Wist je dat:
- er in Hanoi 36 straatjes zijn, met in elke straat een ander product.
- onze backpacks nog niet helemaal klaar waren voor ons avontuur en nog een nachtje in Moskou slapen
- we de eerste stortbui half hebben mee gekregen tijdens onze powernap, zie slaappillen werken niet
- het om 7pm al donker is in Vietnam
- Hanoi beer best lekker is
- Ijsjes een aantrekkelijke verpakking hebben, maar helaas wel van bonen gemaakt zijn.

Tot zover vanuit Ha Noi.

Vietnam = great!!