Hue - Hoi An met de easy riders

10 augustus 2014 - tp. Hội An, Vietnam

Ons avontuur in Vietnam begon met het veilig proberen over te steken. Daarna zijn we gaan dat gaan overtreffen: achter op scooter, scooter met 3 personen, fiets huren, scooter rijden, achterop motor. What is next? Ja jullie lezen het goed. We hebben vandaag een motortour gedaan met de Easyriders van Hué naar Hoi An. Een geweldige manier om naar de volgende bestemming te reizen. Daarnaast zijn we op super mooi plekjes gestopt en kregen leuke informatie te horen, ook over wat leuke cols gereden langs een mooie kustroute. Om 8 uur 's ochtends werden we opgehaald en begon ons avontuur. We hadden allebei onze eigen guide, backpack achterop en gaan. We zijn bij wat bunkers gestopt en een visserdorpje met een mooie lagoon. Hoogtepunt van de dag was toch wel de stop bij Elephant waterfall waar we konden zwemmen. Hier waren we erg aan toe, aangezien het een van onze warmste dagen in Vietnam was. We hadden allebei verwacht dat het een hele grote waterval zou zijn. Eenmal aangekomen waren het kleine watervalletjes en een soort van kleine zwembadjes. Ook was er een rots om vanaf te springen. Onder toeziend oog van onze guide werden we langzaam begeleid naar de rots. We hadden de indruk dat hij banger was dan dat wij waren. Wat speciaal was aan deze sprong, je moest er eerst vanaf rennen voordat je uberhaupt kon springen. We vonden het zo leuk dat we gelijk nog een keertje wilde. Door ons enthousiasme was al snel duidelijk dat we een nieuwe vriendin gemaakt. Een Vietnamees, Chinees, Koreaans of wat daar op lijkt stond binnen no time naast ons en wilde met ons meespringen. Prima, leuk dachten wij. Onze tourguide was al begonnen met aftellen. Toen hij bij 3 was sprongen we in het water. Eenmaal boven gekomen zagen we dat onze vriendin nog niet was gesprongen. Na wat mental support dook ze in het water en met wat voor duik! Languit, met haar armen gespreid plat op haar buik, dit staat allemaal op de Go Pro. We gingen stuk van het lachen, na 2 seconden vonden we het niet meer zo grappig. Flink wat gespartel met haar armen, maar haar hoofd was nog steeds niet boven. Al snel beseften we dat ze niet kon zwemmen en gingen er met een razend tempo op af. Het was een lastige klus, eenmaal aangekomen duwde ze ons kopje onder. Maar dat was niet de bedoeling, nu lagen wij al spartellend kopje onder. 30 mensen aan de kant, met open mond, vast genageld aan de grond toekijkend. Dankzij Karl zijn zwembrigade konden we haar veilig aan de kant brengen. Gelukkig had haar papa alles met de Ipad gefilmd, vast leuk voor later. Wist je nog dat die 2 hollanders kopje onder gingen. Gelukkig was onze guide heel trots op ons. De overige stops bestonden uit: China beach, lunch in Da Nang en de marmeren berg.

In Hoi An te zijn aangekomen bleek dat we geluk hadden, het was full moon party. Vandaar dat heel de stad donker was en met lampionnen verlicht. Erg leuk plaatje om te zien.

Groetjes vanuit Hoi An

Wisjedatjes:
- we Vietnamezen verslagen hebben met tafelvoetbal.
- wanneer je een pizza besteld in een Vietnamees restaurant ze het laten bezorgen door een pizza courier (vandaar dat de pizza ook zo lekker was)
- veel Vietnamezen niet kunnen zwemmen, we hebben het nog een keer mogen bewonderen in het zwembad van ons hotel.
- onze bovenbenen gloeiend rood verbrand waren van de motortocht en dat je houten billen krijgt.