Hoi An dag 2

10 augustus 2014 - tp. Hội An, Vietnam

Kwart voor 10 wakker gemaakt door de deurbel. Bezoek? Leuke surprise misschien? Helaas waren de schoonmakers die onze kamers wilde poetsen, wij vonden dat niet zo nodig aangezien we net 2 seconden geleden wakker zijn gemaakt. Vandaag een rustdag op de planning: kleding laten opmeten en strand. Lang leven de franse kolonialisatie, heerlijk frans ontbijt. Op naar de kleermaker om een leuk colbertje te laten maken. Het probleem was, de keuze was reuze. Als kleine meisjes in een snoepwinkel, zo liepen wij langs alle stofjes. Lichtblauw, groen, roze, bloementjes, oranje, de keuze was te reuze voor ons. Nu nog de vraag welk model, na enige tijd te hebben doorgebracht wisten we het. Daarna was het tijd voor de metingen en foto's. Het is ten slotte op maat gemaakt allemaal. Bij de foto's misten we alleen een oranje vestje met een nummer en zwart balkje voor onze ogen. Tijd voor wat actie op het strand Cua Dai Beach. We hebben onze veer meegenomen om over te voetballen. Dit bleek echter te hoog gegrepen voor ons, aangezien onze oog- voet coordinatie nog niet voldoende ontwikkeld was, tot grote hilariteit bij de plaatselijke bevolking. Toen zijn we maar overgestapt op veertennis, dit ging ons beter af. Ons record tot nu toe een rally van 34. Dit proberen we de komende tijd nog te verbreken. 'S avonds zijn we nog even een ijsje wezen scoren, op Tripadvisor hadden we een leuk adresje gezien waar je zelf je ijs kan scheppen. Wij waren helemaal enthousiast en begonnen met scheppen en scheppen en scheppen. Bakjes waren aardig groot, pasten wel 5 bolletjes in. Tot we bij de kassa waren.. We dachten eerst dat het 1 euro was en begonnen al te lachen hoe goedkoop. Bleek dat we een nulletje hebben gemist en zo rond de 10 euro aan ijs hebben gekocht. En dat terwijl een normale maaltijd hier 3 euro kost.

Tot zover vanuit Hoi An, met een volle maan schijnend op zee.

Wistjedatjes:
- Géraldine uit twee tinten bruin bestaat, ze krijgt namelijk een nieuw huidje en begint weer bij wit. Terug bij af.
- Hoi An een leuk stadje is met verschillende bouwstijlen: Frans, Chinees, Vietnamees
- een fiets huren voor een hele dag maar 1 dollar kost
- je 's nachts in de zee een blauwe gloed van algen ziet