Ho Chi Minh dag 1

24 augustus 2014 - 1, Vietnam

Nadat we 's nachts niet 1am maar 2am zijn opgehaald, was het tijd voor de slaapbus. Dit keer niet voorin maar helemaal achterin. De wegen zijn natuurlijk niet helemaal super, vandaar dat regelmatig onze neus het plafond aantikte. We hebben geluk dat Dave , onze Canadese vriend, al een tijdje meereist. Hij regelt af en toe nog wel eens een hostel voor ons en is goed in kaart lezen. Met lichtelijk slaap tekort zijn we de stad gaan verkennen. De nahn than market was een Walhalla voor de vrouwen onder ons. Alles glimt en schitterd. Als je iets te duur vindt, loop je gewoon een stalletje verder (in elk stalletje is namlijk hetzelfde te koop) Aangezien het Géraldine haar verjaardag was, moest ze van juf Leanne heel de dag haar birthday slinger dragen. Sommige mensen snapten het niet en dachten dat we een Miss waren. Leanne herhaalde daarom heel de dag dezelfde zin: it is her birthday today. Ook hebben we het liedje happy birthday in meerdere talen aangevraagd. We kunnen het nu zingen in het Vietnamees, Duits, Deens, Israëlisch en het meest werd het toch gezongen in het Engels. Ook hebben we gehoord dat de enigste Mac Donalds zich in Ho Chi Minh bevind!! Dit moesten we even checken, aangezien we wel heel erg trek hadden in een rijstenburger met sojasaus. In de avond hebben we onze reisbuddies uit Dalat ontmoet en een leuke avond gehad.

Wistjedatjes:
- Saigon heeft 9 miljoen inwoners en meer dan 3.5 miljoen scooters
- De Big Mac echt heeeerlijk smaakte en net zo proeft als in Nederland.
- tip met oversteken: haal diep adem en gaan!