Halong bay dag 1

7 augustus 2014 - Ha Long Bay, Vietnam

Toch wel oké geslapen in de trein! We zouden om 5 uur aankomen in Hanoi. We werden om 7 uur wakker. Huh?? We zouden er toch al moeten zijn. Lichte stress was in de maak. We moesten namelijk de bus naar Halong bay om 8 uur halen vanuit het hostel. Om half 8 werden we de trein uitgestuurd, omdat de trein niet verder ging volgens de conducteur (knap trouwens dat hij dit kon uitleggen zonder een woord Engels te spreken). Daar stonden we dan. In the middle of nowhere. Dan maar een cap. Maar 4 taxi's op de 200 mensen, tsjaa dat ging hem niet worden. Plan B: die hadden we niet. Onze vriend uit Singapore kwam gelukkig een bekende tegen. In eerste instantie vlogen wij voorbij, geen tijd voor kletspraat. Echter had hij wel wat interessants te melden. Het was namelijk maar 15 min lopen!. Top!!! De bus gehaald en dat was prima te doen. Leuke club jongeren waarmee we al lekker veel spelletjes hadden gespeeld in de bus. Die 4 uur was zo voorbij! Eenmaal aangekomen in Halong bay stond de party cruise al op ons te wachten. Het zag er perfect uit. Mmm zelfs met een lekker welkoms drankje. We waren al aan het aftellen voor de shots, bleek het ice tea te zijn. Een goed begin is het halve werk!
Gevaren naar enkele eilandjes met grotten. Ook hebben we gekayakt en kwamen we onderweg veel interessante dingen tegen. Waar we echter versteld van stonden was de zwemmende kip. De tourguide vond dit heel normaal. Het zijn net vissen! We hebben drijvende huisjes en wat lokale vissers gezien. Het uitzicht was prachtig! We hadden ook erg geluk met het weer! Voor het eten een duik vanaf de boot. Ongeveer 7 meter hoog. 'S avonds een culinair diner: rijst!! Na deze vakantie hebben we al besloten de rijst even over te slaan.
Tot zover vanuit de boot met vallende sterren boven ons!

Wistjedatjes:
- er meer dan 2000 rotsen uit het water steken in Halong Bay.
- dat Halong Bay hoog op de Unesco lijst staat.
- het water er naar motor olie smaakt, feeling like a machine? Take a zip.
- de rosten van Halong Bay zijn ontstaan door de erosie van kalksteenformaties. De Vietnamezen denken zelf dat het komt door de neerdalende draak. Ach, bijna hetzelfde toch ;)?

1. Jolanda:
    13 oktober 2014
    Typisch Nederlandse vraag: wat kostte deze excursie en waar hadden jullie die geboekt? In Nederland of Vietnam?
    Ik hoor graag van je, groet Jolanda