Dalat dag 2

17 augustus 2014 - Da Lat, Vietnam

Na lekker te hebben geslapen op een zolder met nog 21 andere backpackers, was het tijd voor een dag vol avontuur. Canyoning stond op het programma. We hadden een erg leuk groepje met bijna allemaal backpackers. Door het koude water was het eenvoudig om een beetje wakker te worden. Later op de dag waren we iets minder blij met de temperatuur van het water. De dag bestond uit verschillende onderdelen: abseilen, wandelen, wilde rivieren passeren, glijbanen en als hoogte punt cliff jumpen vanaf 11 meter. We konden natuurlijk niet wachten tot we bij de meest avontuurlijke onderdelen kwamen. Daar dacht een Vietnamees vrouwtje anders over, die vond de sprong van 3 meter al erg spannend. Een van de hoogtepunten van de dag was toch wel abseilen van een 25 meter hoge waterval. Doordat de waterval spekglad was moest je op je sokken naar beneden. Lastig gedeelte van de waterval was dat je heel een stuk door de waterval heen moest en allemaal water in je face kreeg. Ten slotte, moest je je de laatste 3 meter laten vallen in het water en mocht je de andere bekijken. Sommige mensen vonden dit erg spannend en zorgde voor hilarische momenten. Toen Géraldine beneden was kon ze alleen maar zeggen: I lost my socks. Leanne had in die tussentijd nog even zwemjuf gespeeld door een Vietnamees stel uit het water te vissen. Nadat iedereen een beetje bijgekomen was van het abseilen was het tijd voor de cliff jump van 11 meter. De hoogte was niet zo zeer de uitdaging. Het probleem was dat je rennend het water in moest om zo ver mogelijk naar voren te komen. Als je dat niet zou doen dan zou je namelijk rotsen kunnen raken. De jongens vonden het zelfs spannend. Nadat de jongens geweest waren was de grote vraag of er nog iemand van de meiden zin had. Leanne en Géraldine konden het toch niet laten en sprongen als enigste dames van de rots. Eenmaal terug in het hostel was iedereen moe maar voldaan. 'S Avonds zijn we nog met heel het hostel naar een lokaal bbq tentje geweest. Vervolgens hebben we een rijstentoetje met banaan en kokos kunnen scoren. Na een geweldige dag moesten we ons toch langzaam maar een klaar maken voor morgen. Om 06.45 nemen we de bus naar Mui Ne. Dat is een klein kustplaatsje in de buurt van Saigon.

Groetjes vanuit het Dalat Family hostel,
Leanne en Géraldine

Wisjedatjes:
- Géraldine een mega boomstronk tegen zich aan heeft gehad tijdens het oversteken van een rivier
- Dat we veel nieuwe "vakantie" vrienden hebben gemaakt!
- er tot ons groot verdriet ook waterslangen in het water leven. Heel erg veel volgens onze gids...
- het water een bruine kleur had.
- Leanne ook een hele grote spin had gezien